رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارگاه تربیت مدرس با موضوع خانواده ویژه سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد

10:01 - 17 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۷۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه تربیت مدرس با موضوع خانواده ویژه سازمان‌های مردم نهاد  صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد.

ضرورت توجه به مقوله پیشگیری از جرم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، کارگاه تربیت مدرس با موضوع خانواده ویژه سازمان‌های مردم نهاد  صبح امروز در مشهد برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با تشریح سیاست‌های معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: امروز برای مقابله با حجم و تنوع جرائم، نیازمند یک جهاد ملی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم برای سالم سازی جامعه هستیم.

سید علی اصغر رفاهی گفت: عبور از وضعیت فعلی، نیازمند انجام کار‌ها به صورت جهادی و با تلاش مضاعف است و در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار موثر خواهد بود.

وی سامانه سجام را یکی از ظرفیت‌های موجود در زمینه پیشگیری از جرم دانست و افزود: تجربه نشان داده که هرجا از توان و تخصص مردم استفاده کردیم. موفق بودیم و سامانه سجام یکی از بستر‌های موجود در زمینه بهره مندی از توان عمومی جامعه است.

دبیرشورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی وافکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه نیز در ادامه با تشریح سیاست‌های این معاونت خاطر نشان کرد:ترویج، بسط وگسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم از طریق ارتقائ آگاهی‌های حقوقی و عمومی در این زمینه مورد توجه است ودراین حوزه اقدامات خوبی نیز تا کنون به انجام رسیده است.
افتخاری افزود:انجام کار‌ها به صورت جمعی و برنامه ریزی شده میتواند بسیار اثر بخش باشد ودر این زمینه سازمان‌های مردم نهاد به ویژه در حوزه هیات‌های مذهبی اهمیت زیادی دارند.
وی با تشریح نقش افرینی نهاد دین وهیات‌های مذهبی درشکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و پس از ان در دوران دفاع مقدس گفت:امروز قوه قضاییه تلاش زیادی برای بهره گیری از ظرفیت نهاد‌های مردمی و هیات‌های مذهبی آغاز کرده ودر این بخش میتوان از زبان هنر و رسانه بهره گیری کرد که نمونه موفق تلفیق هنرومذهب و هنر تعزیه است.
گفتنی است در پایان این مراسم از نماهنگ پیشگیری از طلاق که توسط معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تهیه شده. رونمایی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *